情境:

 兩個朋友在聊音樂

 

英文對話:

A: Paul, what kind of music do you like to listen to?        

B: All kinds, but mostly Pop, rock and classical. Why?     

A  I have tickets to a show. Do you want to go with me?

B: What kind of music is it?      

A: Pop. It's Mariah Carey.

B: When is it?    

A: At 8PM tomorrow night.       

B: Yeah, I'd like to go. Do you think we should have dinner first?    

A: Yes, that's a good idea.

B: Let's eat at the restaurant across the street from my apartment.      

A: Oh, I think I know the place you mean. We ate there last month, right?    

B: Yes, that's right. You have a good memory.

 

中文翻譯:

A:    保羅,你喜歡聽什麼樣的音樂? 

B:    我什麼音樂都喜歡,但是我最喜歡流行音樂、搖滾音樂和古典音樂。為什麼這麼問我?

A     我有幾張演唱會的門票,你想和我一起去嗎?

B:    是什麼樣的音樂?  

A:    流行音樂。是瑪麗亞.凱麗的

B:    什麼時間呢?

A:    明天晚上8點鐘。

B:    哦,我想去。你覺得我們應該先吃晚飯嗎?

A:    是的,好主意。

B:    那我們就去在我公寓對面的一家餐館吧。

A:    哦,我知道你說的地方,我們上個月在那裡吃過,是吧?

B:    對,是的。你記憶力真好。

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 AmoBad 的頭像
    AmoBad

    遊戲人生(無法S&L的人生)

    AmoBad 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()