情境:

一個人介紹他的兩個朋友認識,兩個新朋友談了一些普通的話題,例如工作等。

 

英文對話:

A: Robert, this is my friend, Mrs. Smith.  

B: Hi, Nice to meet you.    

C: Nice to meet you too.   

B: Mrs. Smith, what do you do for work?

C: I'm a doctor.  

B: Oh. Where do you work?      

C: New York University hospital in New York City. What do you do?       

B: I'm a teacher.        

C: What do you teach?      

B: I teach English.      

C: Where?

B: At a high school in New Jersey.    

C: That's nice.

 

 

中文翻譯:

A:    羅伯特,這是我的朋友史密斯夫人。

B:    你好!見到你很高興。

C:    見到你也很高興。

B:    史密斯先生,你是做什麼工作的?

C:    我是一名醫生。

B:    哦,你在哪兒工作?

C:    我在紐約市的紐約大學醫院。你是做什麼工作的?

B:    我是一名教師。

C:    你教什麼學科?

B:    我教英語。     

C:    在哪兒?

B:    在新澤西州的一所高中。  

C:    很好。

arrow
arrow
    全站熱搜

    AmoBad 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()